Sabine goes Kenya Pamoja - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Sabine Roodt - WaarBenJij.nu Sabine goes Kenya Pamoja - Reisverslag uit Eldoret, Kenia van Sabine Roodt - WaarBenJij.nu

Sabine goes Kenya Pamoja

Blijf op de hoogte en volg Sabine

01 Juli 2012 | Kenia, Eldoret

In 2011-2012 heb ik me samen met zo'n 20 andere studenten van mijn opleiding (Sport, Management & Ondernemen) ingezet voor een sportontwikkelingshulpproject in Eldoret, Kenya.

Als projectgroep 'SM&O Pamoja Kenya' hebben we in samenwerking met de organisatie A-Step (Africa Sports and Talent Empowerment Program) (letterlijk) ons steentje bij kunnen dragen.

Pamoja betekent 'samen'. Ons project was er op gericht om jongeren in Kenya samen te laten komen door middel van samen sporten. Hier ging een jaar voorbereiding in Nederland aan vooraf en uiteindelijk 2 weken ter plekke in Kenya.

Er kwam onder meer een nieuwjaarsduik, wijnactie, een benefiet, 600 frisbees, stenen sjouwen en het leggen van een fundering aan te pas.

Ik maakte deel uit van het 1e jaar dat dit project mogelijk was bij SM&O. De samenwerking tussen SM&O en A-Step is op dit moment (2014) nog steeds in stand. Zodoende worden er nog steeds stappen gemaakt voor de jeugd in Eldoret, Kenya.

-------------------
Na de twee weken van het project had ik mezelf aangesloten bij een rondreis door Kenya & Tanzania.

Meer weten? http://sabinegoeskenya.shareyourstory.nl/

Liefs, Sabien