It's all Good - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sabine Roodt - WaarBenJij.nu It's all Good - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Sabine Roodt - WaarBenJij.nu

It's all Good

Blijf op de hoogte en volg Sabine

23 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Inmiddels ben ik er achter dat "It's All Good" de Nieuw-Zeelandse versie is van het welbekende "No Worries Mate" van de Aussie's. Die laidback-attitude is er ook, maar vergis je niet: kiwi's zijn harde werkers. En hoe fijn is het om juist dan te horen dat je je geen zorgen hoeft te maken.

Anyway, voor zover een kleine observatie over de kiwi's in het algemeen, maar ik heb weer van alles meegemaakt:


Er is er één jarig.. En nog één, en nog één..
-----------------------------------------------------------
Mijn verjaardag was nog maar de aftrap, in oktober was het ook zover voor Johan, Ria én Bart. Johan en Ria waren in dezelfde week jarig en deze nietsvermoedende zielen stond een ware verassing te wachten: een Maskerade Surprise Party. Een paar weken later mocht Bart er aan geloven, maar dan wel Nieuw Zeeland-stijl. Op je 21e verjaardag is het traditie om een 3L glas bier te atten (een "yardy"), een gegarandeerd kots-spektakel. 3Liter gaat erin, 3Liter komt er vervolgens weer uit.. (Het is maar goed dat ik hier 22 werd).


Surfing in Raglan
----------------------------------
Raglan staat bekend als het Hawai van Nieuw-Zeeland, the place to be om goed te surfen. Mij benieuwen, want dit had ik nog niet eerder gedaan en stond uiteraard wel op m'n to do-list. Deze keer ben ik samen met mijn huisgenoten met een georganiseerd uitstapje meegegaan met Student Trips. Een bus vol met voornamelijk Nederlandse of Duitse stagiaires die hun surf-skills wilden ontdekken. Ik en Daphne eindigde naast de enige Nieuw-Zeelander in de bus, die soms vol verbazing toekeek hoe enthousiast de camera's tevoorschijn werden getoverd bij het zien van wat heuvels en diepte-perspectief.. Eenmaal aangekomen in Raglan, kregen we eerst les op het droge, in een schuur. Daarna snel door naar de zee. Het ging niet om wie de grootste golf wist te pakken, niet om wie het langst op de plank kon staan, niet om wie de meeste golfen wist te pakken maar om degene met de grootste glimlach aan het einde van de dag. Een mooie filosofie, die mij er niet van weerhield zoveel mogelijk golfen te pakken als ik kon. Tijd vloog voorbij en ik heb zeker genoten! Vooral Mr B. (echte naam was te moeilijk) gaf me een aantal goede tips en ik kon zelf een complimentje in m'n broekzak stoppen dat ik het (voor een first-timer) snel oppakte! En nee, dat zei hij niet tegen iedereen.. De avond mooi afgesloten met een feest in de schuur, een gezellige boel! Ik heb die avond zelfs nog tientallen glowworms gezien, en zelfs eentje vastgehouden. De volgende dag vond ik dat een stukkie minder cool, toen ik te horen kreeg dat het gloeiende gedeelte in feite 'shit' is.. Ach ja! De dag begonnen we met een ochtendwandeling, vervolgens door naar een schitterende waterval bij Bridal Veil Falls. Op de terugweg zijn we ook nog gestopt bij de Hamilton Garden. Zo loop je in de achtertuin van Nieuw-Zeeland, Japan, China, Italië… Leuk om even doorheen te lopen, en daarna lekker terug naar huis!


Vervroegde Kerst-surprise
----------------------------------------
Even gezellig Skypen met het thuisfront, staat me toch even een mooie verassing te wachten: Pa komt met me roadtrippen rond de feestdagen. Oorspronkelijk wilde hij me verassen op de dag van vertrek, maar om te voorkomen dat hij me zou mislopen als het vliegtuig aan de andere kant van de wereld landde, kreeg ik deze verassing ietwat eerder te horen. Dat worden 2 mooie weken, ik heb er zin in!


Piha
------------------------------------
Afgelopen weekend samen met Jacquelien eerst Daphne en Aafke uitgezwaaid die Australië een bezoekje brengen; Have fun ladies! Verder met het busje een bezoekje gebracht aan Piha, samen met Ria, Jacq, Sanne, Navay en Jeroen. Na een glimp van de Lions Rock op Piha Beach, zijn we op zoek gegaan naar een tankstation. Waarbij we uiteindelijk eerst bij de Kitekite Falls en later nog bij Bethells Beach (Te Henga) eindigden. Piha is absoluut een plek waar ik nog naar terug wil, want wat een schitterende locatie!

Er is genoeg te doen, ook op stage gaat het nog steeds naar wens. Krijg veel energie van m'n collega's en krijg het vanaf volgende week ook weer drukker met een golf event in Taupo, een recci in Colville, en daarnaast begin ik langzaam de oriëntatiefase van mijn project af te ronden en kan ik mijn eigen project ook meer vorm geven.

Maar eerst staat voor komend weekend Coromandel op de planning samen met Jacq en Ria, ook weer gave plannen daar!

Mijn beurt om met rosé op het strand te zitten komt snel genoeg. (Heeeerlijk Eric!) En m'n vingers inmiddels welgetraind ipv blauw ;)


It's all good, tot volgende keer.

Liefs, Sabien

P.S.: Foto's laten nog even op zich wachten, maar komen ook binnenkort..

  • 24 Oktober 2014 - 05:31

    Maria:

    Fijn om te lezen dat je het super naar je zin hebt. Wat een ervaring doe je op! Geniet! xx

  • 25 Oktober 2014 - 18:35

    Sonja Sien En Max:

    Nog bedankt voor je verjaardagskaart ! XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sabine

Zo ver weg en toch zo dichtbij... Welkom op mijn weblog! Hier hou ik je op de hoogte van mijn reizen en avonturen in het buitenland. Benieuwd hoe ik het er vanaf zal brengen? Anders ik wel! Groetjes uit... All over the world

Actief sinds 27 Aug. 2014
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 6916

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 03 Maart 2015

Hi there New Zealand

01 Juli 2012 - 26 Juli 2012

Sabine goes Kenya

Landen bezocht: